Co mě jako pejskaře rozčiluje

8. října 2016 v 15:10 |  Zápisky
Někdy mám pocit, že tu ti lidé jsou od toho, aby spolu vzájemně nesouhlasili.
Světe div se, mám taky pár postřehů z mého chovatelského života…


Aneb, co mě jako pejskaře pohoršuje.



• EXTRÉMY
Jsem proti, aby se na psa používal jenom bič nebo jenom cukr. Člověk by měl najít mezi tím rovnováhu a vědět, kdy je zapotřebí být přísnější a kdy naopak povolit. Extrémy jako stoprocentní pozitivní nebo negativní (trestaní, cepování) výchova, nevede k ničemu dobrému.

• MÓDNÍ DOPLNĚK/TREND
Při pořízení psa, by nemělo hrát žádnou roli to, které plemeno aktuálně frčí, kdo ˝důležitý˝ si ho zrovna pořídil, nebo jaký pes je vizuálně nejhezčí. Nejdůležitější je zvládnutelnost psa, ať už se jedná o povahu, velikost nebo podmínky, které mu můžeme dopřát. Pokud si kdokoliv pořizuje psa z módního rozmaru, tak by si ho pořizovat raději neměl.

• VŽDY NA POSLEDNÍM MÍSTĚ
Pes celou svoji rodinu pokládá od prvního dne za svou smečku. Paniček je pro něj vůdce č. 1. To však neznamená, že ostatní bere jako rovnocenné nebo méněcenné - to totiž nepatří k přemýšlení psa. Pokud je vychován s důsledností, nad nikoho se nebude převyšovat a bude milovat tak, jako smečka miluje jeho. Bohužel někteří lidé mají tendence stavět psa na rodinný žebříček až na poslední místo. Je to pro ně nejméně důležitý člen. Ocitne se někde jako první, pak přijdou potomci, nebo potomci potomků a on se dostává čím dál tím víc do ústraní. Často má před ním přednost i kariéra, osobní sny, cíle apod. Nemyslím tím, že by měl být středem vesmíru (i když pro něj jeho lidé přesně tohle jsou), ale měl by být součást své rodiny. Navždy a za všech okolností, by měl mít své čestné místo ve smečce.

• MIMINKO
Některé páry, ale i jedinci, si psa pořídí namísto dítěte. Ale dost běžně to berou jako nácvik na miminko. Je to takový další krok ve vztahu, než pojedou s vlastním potomkem ˝naostro˝. Je to vlastně svým způsobem taky trend, mít spolu po sestěhování psa, anebo kočku, králíka atd. Nicméně by neměli zapomínat na to nejpodstatnější, čí to zvíře vlastně bude? Stát se totiž může cokoliv, a kdyby se jejich cesty rozešli, měli by mít jasno, u koho to zvířátko zůstane. Může to vyvolat rozpory, kdo ho bude chtít, nebo v horším případě, ho nebude chtít ani jeden. Mě osobně celá ta myšlenka ˝psího miminka˝ připadá nenormální. Dítě a pes se nemůžou vůbec srovnávat. Lidé si mají pořídit psa, protože chtějí psa a dítě, protože chtějí dítě. Žádný nácvik neexistuje.

• ŽVATLÁNÍ
Jemná, klidná, radostná a milá slova? Ano. Ale prosím, bez toho ťuťuňuňu žvatlání. Tohle je můj individuální problém, ale věřím, že nejsem sama. Jasně, že se to psovi líbí a radostně roztočí ocásek jako vrtuli, protože se to pronáší s tou sympatickou intonací jako pochvala a nadšení. Mé oči ale dál zůstanou v sloup, když jsem toho svědkem. A to tomu mému psovi říkám pipinko!

• MÁMA
Někteří pejskaři se zkrátka považují spíš za rodiče, než za chovatele. Pro jejich Alíka najdou tety, strejdy, babičky. Docela vtipné, když se vás takový člověk zeptá na to vaše chlupaté, čtyřnohé a genitálie si olizující dítě. Na tohle opravdu nehraju.

• LAXNÍ PŘÍSTUP
Jistou základní poslušnost by měl dle mého ovládat každý pes. Na to opravdu mnoho pejskařů nebere zřetel a pak se stane, že použijí tu nejotřepanější výmluvu všech lenochů ˝můj pes je nevychovaný! ˝ Paráda, a čí je to vina? Absence výcviku nebo docházek na odborné cvičiště, které zabere dohromady jen pár hodin, může odvrátit spoustu škod, které vzniknou zanedbanou výchovou. Protože se s takovým psem špatně pracuje a cokoliv dělá, tak přichází křik, tresty, redukce procházek na minimum a psa to čím dál tím víc pokořuje. Že pes k ničemu nebyl veden a nedostal řád, je taky jeden z nejčastějších důvodu jeho odložení.

• ZBAVME SE HO
Důvody pořízení psa jsou různé, stejně jako jeho odložení do útulku. Alergie, malý byt, malé finance, nemocný pes, starý pes, nesnese ho parter/ka, je nevychovaný, stěhování, jiné plány, už není roztomilý jako štěňátko atd. Mně nepřipadá ani jeden důvod pádný a neméně omluvitelné je, že si lidé neumí položit pár zásadních otázek, než si psa pořídí. Mám dost místa? Budu mít potřebné finance, případně rezervu na nečekané výdaje jako veterina, cestování, hlídání apod.? Mám v budoucnu plány, u kterých by mi pes nevyhovoval? Pes je závazek klidně na 10-15 let. Žádný kus nábytku. Je to někdo, kdo dá celé své srdce, živé stvoření, o jehož osudu rozhoduje jeho majitel, po celý jeho život - v utopii.

• SLEPEC
Teď nemyslím ty skutečné slepce, ale spíš jejich ˝imitátory˝. Ani se nedivím, jak jsou někteří lidé na pejskaře napružení, když se z trávy směje tolik hromádek a na barácích se rýsují rorschachovy testy po značkování. Ještě lepší jsou ti, kteří ke svojí slepotě předstírají hluchotu a malého Alíka nechají obtěžovat kolemjdoucí štěkáním, skákáním po nich či trháním nohavice. Tlesk, tlesk.


Tohle je asi takový vypozorovaný základ, který nejsem schopná přejít jen mávnutím ruky. Samozřejmě se to dost upravuje podle toho, jak dlouho se chovatelství věnuji, kdo ví, co mě bude ve světě pejskařů pohoršovat za měsíc :D
 


Komentáře

1 zmarsalkova zmarsalkova | E-mail | Web | 10. října 2016 v 16:48 | Reagovat

Ja musim... Lisko, chodim k tobe rada, ale minuly design byl o 100 procent lepsi... na cernem pozadi se mi strasne cte a verim, ze nejen mne...

2 Liška Liška | Web | 10. října 2016 v 17:04 | Reagovat

[1]: Děkuji za upřímnost. Už se tu s tím pářu snad týden, ale pracuji na světlejším pozadí, taky mě z toho bolí oči :D

3 zmarsalkova zmarsalkova | E-mail | Web | 11. října 2016 v 21:59 | Reagovat

Mnohem lepší! Asi už víš, že se v těchto názorech shodneme, taky mě to vytáčí a mám příklad z rodiny: bratr s jeho nádherou, oba zaměstnání na plný úvazek, v bytě 1+1...po roční známosti si koupili psa. Myslíš, že třeba u útulku? Myslíš, že nějaké plemeno nenáročné na pohyb, když už budu zavřený sám v bytě? Ne. Pořídili australského ovčáka... navíc merle. S bratrem nekomunikujeme, jsme příliš jiní a tímto to úplně zabil (proč se tu rýmuje debil? :-D )

4 Liška Liška | Web | 12. října 2016 v 6:07 | Reagovat

[3]: Můj bratr je na tom podobně, máme spolu sice skvělý vztah, ale kefrat si do ničeho nenechá. Taky by strašně chtěl pejska, co je mu vizuálně nejsympatičtější, tím to končí. Ještěže má tak úžasnou ženskou, která je v chovatelství zběhlá a jediná je schopná mu cokoliv vymluvit.

A díky, mě to vytváření layoutu strašně baví, ale jen v představách, reálně je to strašná pruda :D

5 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 17. října 2016 v 20:06 | Reagovat

Souhlasím.
Nechápu trend ras. Vím, že jistý čas jeli teriéři, ale uvědomme si, co je teriér za rasu, jak moc je energický a co potřebuje za péči. Hodně oblíbený byl právě Jack Russel teriér (nevím jestli píšu správně), ale byly i případy, kdy majitelé neuměli takového psa zkrotit a bylo z toho jednou i úmrtí mimina, kdy ho pes prostě zardousil, protože tu energičnost nechali páníčci ležet ladem.
Případně bígl umí být pěkná bestie, když se nevychová. Nebo border kolie- je velice inteligentní a co chytřejší pes, tím víc se musí vychovat aby sekala latinu nebo jí dojde, co všechno může dělat. Tím neříkám aby se na psa používal bič. I cukr je důležitý.
Psa jako doplněk absolutně nechápu. Pejskům v kabelkách krní nožičky- je tohle normální? Vždyť je to týrání. Vzpomněla bych si ještě na hodně věcí, ale mlela bych pořád dokola to samé. O psech ale diskutuju ráda :)

6 Liška Liška | Web | 17. října 2016 v 22:32 | Reagovat

[5]: To jsem ráda, že se tu objevil někdo další s obdobným názorem. Sama mám BOC, kterou jsem nečekaně dostala, ale v životě bych si to plemeno pro jeho povahu nevybrala. Člověk nesmí zakrnět, být alespoň jeden krok před psem a opravdu se mu věnovat, ať v čase výcviku nebo zábavy.

7 Lucka Lucka | E-mail | Web | 15. března 2017 v 12:27 | Reagovat

Naprosto souhlasím se vším, co jsi napsala. Ačkoli jsem pejskař a psi celkově mají v mém srdci velké místo, pro jejich nezodpovědné páníčky už to tak docela neplatí. Pokud si člověk pořídí psa, je to zodpovědnost ne na měsíc či rok, ale na několik let, kdy by svého miláčka měl vychovávat, usměrňovat, milovat, starat se o něj... Nejvíc nesnáším, když si lidé pořídí psa jako vánoční dárek pro dítě, aby ho za měsíc nebo dva vrátili, protože zjistí, že takový pes potřebuje procházky, je s ním trochu starostí, chce se taky občas pomazlit, musí ho někdo krmit a česat a spoustu dalšího... :-/

8 Kiara Kiara | E-mail | Web | 15. března 2017 v 13:15 | Reagovat

Já, pokud si psa vůbec někdy budu pořizovat, si určitě budu vybírat podle rasy. A to hlavně proto, že každá rasa potřebuje něco jiného, ať už je to dostatek místa, potřeba zahrady nebo jak moc je třeba pohybu. Přece jen s velkým psem je asi třeba chodit na delší procházky než třeba s čivavou. Samozřejmě taky hraje velkou roli rodokmen, a výchova je potom kapitola sama o sobě.
Jistě, že si lidé pořizují psa i podle vzhledu. Ale nebrala bych to jako něco špatného, protože stejně si lidi psa většinou pořizují od štěněte, a upřímně všechna štěňata jsou roztomilá, a i když pak vyrostou, tak naši psi jsou prostě vždycky ti nejhezčí. Nebo aspoň já to tak mám, že naši psi se mi vždycky líbí nejvíc, ať z nich vyroste co chce :D :D

9 Kája Kája | E-mail | Web | 15. března 2017 v 13:50 | Reagovat

Náhodou já se moc těším, až si s přítelem pořídíme psa. Bude to takové naše miminko. Budeme se o ni (chci fenku) společně starat, vychovávat ji a bude někým, kdo nás bude ještě víc spojovat.
Miminko neplánuji, ať je za mne těhotná radši nějaká fena. :D Jsem z domu zvyklá mít psa, chci se i někoho starat, dělat si o někoho starosti atd. Vlastně to spíš i potřebuji. Na rozchod nemyslím, k tomu prostě dojít nemůže. Kdyby přece jen (ťuk ťuk), asi by byla fenka moje, hodlám ji mít na sebe napsanou, navíc je to celkově spíš moje iniciativa. Klidně bych ale nějak domluvila víkendy u ,,tatínka", qby netrpěli odloučením... :D

Jinak souhlasím. ;)

10 Walter Slovo Walter Slovo | E-mail | Web | 15. března 2017 v 14:25 | Reagovat

Tak na sestřina stafordšírského bulteriéra nelze nežvatlat. :D

11 Alue Alue | 15. března 2017 v 14:33 | Reagovat

Mě hrozně žerou lidi, co se neumí k psovi normálně chovat... často to sleduju v situacích kdy pes je ještě štěně, ale je to nějaké velké kraví plemeno. Je hodný, snaží se chovat dobře a zároveň podle své přirozenost, ale má dementního pána, který se může pokálet, jenom když si ten pes dovolí udělat krok doleva směrem k trávníku, zastavit se a čuchat, nedejbože když si dovolí vzít klacík ze země a nést si ho v puse jen tak pro radost... dementní pán řekne sedni, ale pes je zaujatý něčím jiným, směje se jako měsíček na hnoji a pána nevnímá, tak dementní pán ho začne násilím polohovat  a když pes nechápe, začne ho mlátit do zadku, potom po hlavě a u toho despoticky řvát a nadávat... a ten pes si nechá všechno líbit. Nechápu, jak někteří psi můžou mít tolik trpělivosti s dementy. Tam kde spousta velkých silných psích plemen zůstává klidná a dobrá, tam už já bych byla zakousnutá v páníčkovi pořádně hnuboko... Tak jako ty psy by mě někdo praštil jednou dvakrát a šla bych po něm... zvířata mají neuvěřitelnou trpělivost.

Naposledy jsem viděla nějakou malou holku, jak mlátila BEZDŮVODNĚ po hlavě velkého psa rukou a pak klackem, ten byl úplně letargický a matka u toho stála a nic. Nedalo mi to, nemohla jsem být ticho. Zastavila jsem se a říkám jim co nejslušněji, ať ho okamžitě přestanou mlátit, nebo tomu psovi s nimi může taky dojít trpělivost a ta malá trapitelka může být bez ruky, nebo bez obličjee. Protože já být ten pes, tak už ji sežeru dávno. A ta debilní mamina jenom opakovala větu ,,ale on neposlouchá", o tom že ohrožuje svoje děcko, nebo že ten pes vůbec nic nedělá, jenom si dovolil udělat jeden krok doleva, ani slovo... A nechápu jak je možné, že si někdo myslí, že psa vychová tím, že ho bude nonstop mlátit, aniž by pes chápal za co. Tak potom ať se nediví, že zvíře přestane vnímat pána a ztratí úplně zájem.

Pro mě vždycky u psů fungovala vlídnost, spravedlnost a pochopení. Netrestat když ten pes už stejně neví co bylo blbě, nedávat povely, náznaky a instrukce které nedávají zvířeti smysl, být jednoznačná, nemást ho, zásadně neřvat, a nemlátit, jinak mě přestane respektovat... A psi poslouchali a byli hodní, žádné problémy.

12 Víla Víla | Web | 15. března 2017 v 14:35 | Reagovat

Máme sousedku, která má chovnou stanici rotvajlerů. Jednou si udělal  její pes díru v plotě, aby nám zahryznul slepici... No dobře, byla bych to schopna pochopit. Ani jsem nechtěli zaplatit žádnou škodu. Prostě stane se... Co však do teď nechápu je ten ťuťu ňuňu přístup, kdy místo pořádného zařvání, aby to už příště neudělal, přišla panička a řekla (cituji doslova, nutno si představit velice sladký hlásek): "No ťuťu, ty jsi ale telátko, vždyť ses mohl pořezat bobišku, to nesmíš, nooooo."

13 Kája Kája | E-mail | Web | 15. března 2017 v 17:22 | Reagovat

[11]: Tak to bych nebyla schopna reagovat slušně!

14 Hanyuu Hanyuu | Web | 15. března 2017 v 19:24 | Reagovat

Moje sestra má kočky, já mám psa. Ze srandy si navzájem říkáme, že já jsem teta jejích koček a ona mojí feny.
Zrovna tohle, si myslím, ne každý myslí vážně. :D Ale neberu ti, že i takoví lidé jsou.

Ale přidám taky svou trošku do mlýna s tím, co mě pěkně štve.
Nemám to přímo v rodině, setkávám se s tím v práci. Tři kolegyně, všechny mají s přítelem "psí miminko"... Ohaře, jeden výmarák, ti další už si přesně nepamatuju. V centru města. Na procházky chodí po chodnících, aby nepřišli domů špinaví.

[5]: Bylo jisté období, kdy jsem i já musela svou fenu (leč to není společenské plemeno) nosit jako štěně po městě v tašce. Protože byla extrémně bázlivá. Jako ne normálně, jak štěňata bývají, byla, krátce a výstižně - totálně v pr.
V rámci snahy, dostat ji mezi lidi a do ruchu města, aby si zvykla a přestala se bát, nosila se většinu času v tý největší psí kabele, kterou jsem sehnala.
Neinformovaní kolemjdoucí si o mně museli zcela určitě myslet, že jsem pěkná pí. :DDD

15 Aa'esha Aa'esha | 15. března 2017 v 20:35 | Reagovat

Souhlasím s většinou, ale s tím odložením to není tak jednoduché. Samozřejmě je nutnoust, aby si lidi všechny tyhle otázky položili, ale bohužel ne vždy je možné to stoprocentně odhadnout, zvláště když si člověk pořizuje psa poprvé. Někdy bohužel nejde tušit dopředu, že byt je moc malý, protože se to tak vůbec nezdálo. Nejde tušit, že člověk třeba ztratí práci a musí se přestěhovat, a nic v přijatelné cenové kategorii nepovoluje psy. Nejde se připravit na to, že pes, jehož plemeno je všude vychvalováno jako klidné a snadno cvičitelné, nebude mít sebemenší snahu poslouchat. Rozhodně je málo časté, aby to opravdu nešlo a lidé by si to měli pořádně rozmyslet a snažit se připravit co nejlépe. Jen se snažím říct, že občas za to ti lidi taky nemůžou a udělali vše, co mohli.

16 Aa'esha Aa'esha | 15. března 2017 v 20:46 | Reagovat

[11]: Na polohovaní nebo jemném placaní psa po zadku není nic špatného, pomáhá to psovi pochopit, co se po něm chce.

17 Aa'esha Aa'esha | 15. března 2017 v 20:48 | Reagovat

[12]: Trestat ho v tu chvíli už nemělo smysl (tedy pochopila jsem to tak, že to bylo až po činu), takže by pes nechápal, za co je trestán, on si to nedokáže spojit. Ale měla se zachovat jinak, to ano.

18 BarbaraJane BarbaraJane | Web | 15. března 2017 v 20:53 | Reagovat

Jo, přístup k psovi jako módnímu doplňku mě rozčiluje ohromně. Takový člověk si pořídí to "cool" plemeno psa (ani nepomyslí na útulky) a pak vlastně nedbá na výchovu, ale na to, aby psisko vypadalo dobře na Instagramu. :/

19 Annie Annie | Web | 15. března 2017 v 20:56 | Reagovat

Muhaha! Prý rorschachovy testy! :D :D :D
Ale naprostý souhlas, přesně totéž štve i mě. Zejména teda ty hromádky (úplně stejně jako lidské odpadky, grr!) a žvatlání na psa, jako by byl mimino. To asi trošku vypovídá o mozkové kapacitě lidí... O:) :)

20 Kitty Kitty | E-mail | Web | 15. března 2017 v 22:39 | Reagovat

Šťastný pes/fena je ten, který nestojí věčně za vraty a jde vedle pána klidně, s pohupujícím se ocasem. Na tom se ale musí soustavně pracovat. A hlavně mu věnovat svoji přízeň, čas a péči. Potom je radost se na takovou dvojici dívat. I výkal je třeba odstranit, aby nás lidi měli rádi. To neudělá pes, ale slušný a vychovaný CHOVATEL! ;-) :-)

21 Kitty Kitty | E-mail | Web | 15. března 2017 v 22:46 | Reagovat

[8]: Nás si v útulku vybrala naše Terezka tak, že nerozhodnému páníčkovi lípla packy na ramena a bylo to. Ač jsme chtěli všechno jiné, asi roční černá labradorka schrastila dobrou smečku. Sice jsem jí "zbyla" jako pán já, můžu se jí plně věnovat a nikdo z nás nelituje :-))

22 pihovatá vopice pihovatá vopice | Web | 16. března 2017 v 6:46 | Reagovat

Tak my se považujeme spíš za prarodiče, a co štve mě? Když lidi týrají psy, když je kvůli focení navlékají do debilních oblečků, viděla jsem i psího Santu a taky mě štve, že převážná většina "chovatelů" neuklízí po pejscích exkrementy ani z chodníků.

23 Snílek Snílek | E-mail | Web | 16. března 2017 v 8:01 | Reagovat

Viz zbavme se to - nesouhlasím. Jakože myšlenka pěkná, ale ne vždy to prostě odhadneš, může se stát cokoliv a je lepší ho odložit do útulku, než se s ním trápit a následně pak třeba trápit i jeho.

Na pejskařích mě štvou primárně tři věci - oproti tomu tvému "pes až to poslední" se ve svém okolí setkávám spíš s tím, že "první je pes, pak dlouho nic, potom já, pak dlooouho nic a potom až ti ostatní". K tomu se pojí i druhá věc - že jsou lidi idioti a neumí číst obrázek zákaz psa. No a co, že je to ťuňťáko v kabelce, jednou je to pes a ten nemá v obchodě co dělat! Tak ho laskavě nech doma, v autě nebo před vchodem.

Nicméně tohle bych byla nějak schopná ještě překousnout, co mě ale štve úplně nejvíc, tak to je idea toho, že když nechají svého miláčka vykálet uprostřed chodníku, tak se to asi samo vypaří, nebo já nevím co. Když už jsou kreténi, co do hovno nedokáží sebrat, tak by ho mohli nechat vykadit aspoň na trávníku, vždyť je to od toho chodníku tři metry a míň.

24 shira-elizabeth shira-elizabeth | E-mail | Web | 16. března 2017 v 8:25 | Reagovat

Jsem sice kočičí člověk, ale děda pár psů za můj život měl. A opravdu existují psi, co nejdou vychovat... Chodili s ním na chvičák a stejně ho ne a ne přesvědčit, že na lidi se neskáče... Ale i tak jsme ho měli rádi ^^

25 Lapis Lapis | 16. března 2017 v 9:24 | Reagovat

Mě štvou čokli i čoklaři. Od chvíle, kdy nás sestra uvrtala do vlastnictví jedné z těchto odporností, mám zničený život. Já chci jen klid a samotu, ne bestii, co si neustále vynucuje mojí pozornost (svaté kočky!). Ta deprese, co od té doby mám půjde ukončit jen dvěma způsoby - zabiju jeho nebo sebe... a myslím, že radši sebe... já chci jen klid.

26 Víla Víla | Web | 16. března 2017 v 10:43 | Reagovat

[17]: Ta slepice ležela před ním... A o trestání jsem neřekla nic, šlo mi o tón hlasu.

27 Ginger White Ginger White | Web | 16. března 2017 v 10:59 | Reagovat

Jsem od mala obklopena psy. Svého mám druhého. První byl moc hodný, dobře vycvičený a dožil se úctyhodných 17 let. Druhého pejska mám taky výborně vycvičeného, poslouchá mě a beru ho hlavně jako parťáka a kamaráda. :) S článkem souhlasím. Ještě nemám ráda, když lidé psy navlékají do různých oblečků a kravin, a když po nich neuklízejí ..

28 Aa'esha Aa'esha | 16. března 2017 v 11:58 | Reagovat

[26]: Ale jestli ji z huby nepustil těsně před tím, nedokáže si vytvořit souvislost, ani když leží před ním. Musí to být při či zcela bezprostředně po činu, jinak to nepochopí.

29 Petr Petr | 16. března 2017 v 16:15 | Reagovat

Nejvíce mě vadí hovínka, co páníčkové neuklízejí.

30 Jane from Eden Jane from Eden | Web | 16. března 2017 v 17:43 | Reagovat

Souhlasím s tvým článkem :)

31 Twotika Twotika | E-mail | Web | 16. března 2017 v 18:51 | Reagovat

Já, jakožto pejskař, s tímhle tvým článkem naprosto souhlasím! Nejvíce tedy s body "Miminko", "Laxní přístup" a "Zbavme se ho". Na ostatní body mám třeba trochu jiný názor, ale je to třeba jen o přístupu člověka, každopádně je to všechno hodně výstižné a jsem ráda, že má více lidí na to takový názor. :)
Mimochodem, velmi pěkně napsané :)

32 gitty93 gitty93 | E-mail | Web | 16. března 2017 v 21:27 | Reagovat

myslím, že v něčem máš pravdu a jindy jsi zase zcela neobjektivní... některé věci jsou prostě složitější a jeden článek je jistě vystihnout nedokáže

33 Necroparanoia Necroparanoia | E-mail | Web | 16. března 2017 v 22:50 | Reagovat

Souhlasím s naprosto vším. Vzhledem k tomu, že nejsem posedlá psy a nemám je ráda, tak mi obecně vadí stavění psa na piedestal jako jediného správného přítele člověka, přisuzování mu lidství aneb miminko, ale také mi vadí když se ho někdo chce nezodpovědně zbavit, jako mi to vadí u každého zvířete.
Ale nejvíce mě vytáčí fanatičtí zastánci psů, kteří by nejradši vzali na milost jakéhokoliv psa i přesto že zadávil deset dětí (trochu nadneseně samozřejmě) a zastánci teorie "za všechno vždycky může člověk". Protože když vás nějaký pes napadne a vy máte rozbitej mobil za deset táců, je vám celkem jedno, jestli za to může nevychovaný pes, nebo jeho majitel.
Taky mě točí pejskaři, kteří se mi dokonce snaží namluvit, že za tohle konkrétní napadení můžu já, protože jsem si dovolila se psovi podívat do očí (nedovolila, stála jsem k němu zády), nebo že ze mě cítil strach a zášť. Je mi fakt jedno, co ze mě cítil, jde o to, že já mám právo se na ulici pohybovat bez dozoru ale pes, který nedokáže v míru koexistovat s ostatními venku, už to samé právo nemá a měl by být majitelem zabezpečen.
Trocha tolerance na obou stranách. Abych nekřivdila jenom psům, neskutečně mi vadí ženský, co si ze svýho psa dělají modelku a hvězdu instagramu a jiných sociálních sítí. Myslím že pes se opravdu nevyvinul k tomu, aby nosil kostýmky i když jsou podle jejich majitelek roztomilý a ňuňu.
A abych jenom nekritizovala - znám majitelku psa, která používá kombinaci cukru a biče, uklízí po svém psovi, ze svého psa vychovala příjemnou spolenčnici a moc milou fenku a dokonce si z toho neudělala smysl života a životní styl. Tak se mi to moc líbí a jestli můj přítel bude chtít mít někdy psa, jakože já sama od sebe asi ne, tak to chci nějak takhle.

34 Víla Víla | Web | 16. března 2017 v 23:30 | Reagovat

[28]: Takže reakce: "Ťuťu ňuňu telátko, mohl ses pořezat" je adekvátní? Ok...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama